§1 Postanowienia ogólne
- Ogólne warunki sprzedaży, zwane dalej „OWS” określają zasady zawierania umów sprzedaży towarów i usług oferowanych przez spółkę Weindich Sp. z o.o. z siedzibą w 41-503 Chorzów, ul. Adamieckiego 8 NIP: 627-101-40-23, REGON: 272819628 – wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców przy Sądzie Rejonowym Katowice-Wschód w Katowicach VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000961900, zwaną dalej „Weindich”.
- OWS stanowią integralną część wszystkich umów sprzedaży zawieranych przez Weindich chyba, że strony danej umowy postanowiły inaczej.
- Niniejsze OWS obowiązuje wyłącznie przy umowach sprzedaży towarów i usług oferowanych przedsiębiorcom (relacje typu B2B).
- Każda modyfikacja lub odstępstwo od zapisów zawartych w OWS wymaga ujęcia jej w formie pisemnej w treści danej umowy i/lub stosownego załącznika do umowy pod rygorem nieważności.
- Każdorazowy obowiązek zapoznania się z OWS znajduje się po stronie podmiotu, zwanego dalej „Klientem” zawierającegodaną umowę z Weindich.
- Jeżeli Klient pozostaje w stałych relacjach handlowych z Weindich strony zgodnie przyjmują, iż przyjęcie przez KlientaOWS podczas zawierania pierwszej umowy z Weindich poczytuje się jako przyjęcie OWS przez Klienta dla wszystkich kolejnych umów zawieranych między stronami do czasu zmiany lub odwołania zapisów OWS przez Weindich.
- Weindich oświadcza, iż w stosunku do wszystkich oferowanych przez Weindich towarów zastosowanie mają odpowiednie normy prawne przepisów krajowych i europejskich.
- Weindich oświadcza, iż wszelkie informacje techniczne dotyczące właściwości towarów, a w szczególności ich gatunków, wymiarów, przeliczników, rozmiarów, jakości, budowy, składu, tolerancji wymiarowych, tolerancji wagowych, wzorców wynikających z przedstawionych przez Weindich katalogów, ofert, prospektów oraz innych materiałów reklamowych są informacjami orientacyjnym i tym samym nie mogą być traktowane przez Klienta jako wiążące dla Weindich.
- Sądem właściwym do rozstrzygania ewentualnych sporów będzie sąd właściwy miejscowo dla Weindich.
- Do umów zawieranych pomiędzy Weindich a Klientem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego.
§2 Oferta zakupu
- Wszelkie ceny towarów podane w ofertach skierowanych do Klienta wiążą strony przez okres podany w danej ofercie. Po upłynięciu tego okresu cena danego towaru oferowanego Klientowi przez Weindich może ulec zmianie.
- Wszelkie ceny towarów podane w ofertach skierowanych do Klienta są cenami netto. Każdorazowo do ceny danego towaru doliczony zostanie podatek VAT według stawki obowiązującej w dniu sprzedaży towaru. Wyjątek od tej zasady stanowią sytuacje, gdy w danej ofercie wyraźnie wskazano, iż cena danego towaru jest ceną brutto.
- Każdorazowa propozycja dokonania sprzedaży towaru złożona przez Weindich na rzecz Klienta nie stanowi oferty sprzedaży w rozumieniu Ustawy z dnia 23 kwietnia 1974 r. Kodeks cywilny, Dz. U. 2018.1025 z późn. zm.
- Każdorazowa propozycja dokonania sprzedaży towaru złożona przez Weindich na rzecz Klienta będzie traktowana jako propozycję warunków zakupu towaru przez Klienta celem złożenia przez Klienta stosownego zamówienia.
§3 Zamówienie towaru
- Każdorazowe zamówienie przesłane przez Klienta do Weindich powinno zawierać opis przedmiotu zamówienia, proponowany termin realizacji zamówienia. Każdorazowo zamówienie musi być zaakceptowane przez Weindich zanim rozpocznie się jego realizacja.
- Niedopełnienie przez Klienta obowiązku, o którym mowa w § 3 ust. 1 OWS skutkujące dostawą od Weindich towaru niezgodnego z oczekiwaniami Klienta nie stanowi podstawy do złożenia reklamacji przez Klienta. Całkowity koszty ewentualnej wymiany towaru, o który mowa w zdaniu poprzedzającym na towar zgodny z oczekiwaniami Klienta ponosi Klient.
- Koszty dostawy towaru do Klienta oraz koszty ewentualnych innych usług dodatkowych każdorazowo są ustalane z Klientem podczas składania danego zamówienia.
- Wszelkie koszty mogące wyniknąć w czasie realizacji zamówienia w związku z jego realizacją, a w szczególności, pakowanie, przepakowanie, cięcie, foliowanie, przeładunek obciążają Klienta, o ile strony nie ustaliły inaczej.
- Weindich może przyznać na rzecz Klienta odpowiednie rabaty, upusty, bonifikaty itp. Wysokość przyznanych Klientowi rabatów, upustów, bonifikat itp. będzie każdorazowo ustalana przez Weindich w sposób indywidualny w stosunku do danego zamówienia.
- Weindich każdorazowo potwierdzi pisemnie ostateczne warunku danego zamówienia, w tym przyznane Klienta rabaty, upusty, bonifikaty itp.
- Weindich jest uprawniony do pobrania od Klienta zaliczki. Wysokość zaliczki będzie każdorazowo ustalana przez Weindich. Zaliczka zostanie rozliczona przez Weindich po dokonaniu końcowego odbioru towaru przez Klienta.
- Weindich każdorazowo dołączy do danego zamówienia stosowne dokumenty świadczące o jakości dostarczanego towaru, a w szczególności atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności itp.
§4 Zwrot towaru
- Zakupione przez Klienta towary nie podlegają zwrotowi.
- Weindich w stosunku do Klientów będących przedsiębiorcami nie dopuszcza możliwości zwrotu towarów. Zwroty są możliwe jedynie gdy dostarczony towar jest niezgodny z zamówieniem Klienta, a o tej niezgodności klient poinformuje pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej Weindich w terminie do 5 dni od daty otrzymania towaru.Zwrot towaru niezgodnego z zamówienie Klienta jest bezpłatny.
- W pozostałych przypadkach Weindich każdorazowo musi wyrazić zgodę na zwrot zakupionego przez Klienta towaru.Zwrot taki każdorazowo będzie wiązał się z koniecznością pokrycia przez Klienta kosztów dostawy do Weindich.
- W przypadku dokonania zwrotu towarów na zasadach, o których mowa w pkt. 3 Weindich uprawniony jest do pobrania opłaty administracyjnej w wysokości 12% wartości zwracanego towaru.
- Warunkiem przyjęcia zwrotu zakupionych przez Klienta towarów jest pisemna lub e-mailowa zgoda Weindich.
- Warunkiem przyjęcia zwracanych przez Klienta towarów jest ich oryginalne opakowanie oraz brak znamion użytkowania i/lub jakichkolwiek uszkodzeń czy też odstępstw od parametrów zawartych w dokumentach zakupu, atestach, certyfikatach, deklaracji zgodności itp. zwracanych przez Klienta towarów.
§5 Dostawa towaru
- W przypadku, gdy Klient bez uzasadnienia nie odbierze towaru w wyznaczonym przez Weindich terminie całkowity koszty związany z realizacją danej dostawy ponosi Klient.
- W przypadku, gdy Klient dokona odbioru towaru z magazynu Weindich własnym środkiem transportu, odpowiedzialność z tytułu zniszczenia, uszkodzenia lub przypadkowej utraty towaru przechodzi na Klienta w momencie wydania towaru z magazynu Weindich.
- W przypadku, gdy Klient zleci odbiór towaru z magazyny Weindich osobie trzeciej odpowiedzialność z tytułu zniszczenia, uszkodzenia lub przypadkowej utraty towaru przechodzi na Klienta w momencie wydania towaru z magazynu Weindich.
- W przypadku, gdy dostawa towaru jest realizowana środkiem transportu należącym do Weindich odpowiedzialność z tytułu uszkodzenia lub przypadkowej utraty towaru przechodzi na Klienta w momencie rozładunku towaru.
- Klient każdorazowo zobowiązany jest do skontrolowania pod względem jakości, ilości oraz zgodności z zamówieniem dostarczonego przez Weindich towaru natychmiast po jego wydaniu. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek niezgodności Klient zobowiązany jest dokonać stosownej adnotacji na dokumencie przewozowym lub dowodzie wydania towaru.
- W przypadku ewentualnych zastrzeżeń w stosunku do dostarczonego towaru Klient zobowiązany jest niezwłocznie, pisemnie poinformować o tym fakcie Weindich oraz umożliwić Weindich zbadanie dostarczonego towaru w stanie nienaruszonym.
- Każdorazowy odbiór przez Klienta towaru z pominięciem dokonania adnotacji, o której mowa w § 5 ust. 5 OWS traktowanie będzie jako dostarczenie Klientowi towaru zgodnie z zamówieniem.
- W przypadku, gdy dokonanie przez Klienta kontroli dostarczonego towaru okaże się niemożliwe z uwagi na rodzaj opakowania towaru lub zaistnienia innych obiektywnych przyczyn uniemożliwiających dokonanie kontroli towaru przez Klienta, Klient zobowiązany jest dokonać kontroli dokumentów przewozowych, a także ilości oraz stanu samych opakowań, a w szczególności wagi, danych dotyczących oznaczenia towaru, szkód widocznych z zewnątrz. Natychmiast po rozpakowaniu towaru Klient zobowiązany jest dokonać szczegółowej kontrolidostarczonego towaru, a o jej wyniku niezwłocznie, nie później niż do 5 dni od odebrania towaru poinformować Weindich. Uchybienie ww. terminowi skutkuje brakiem podstaw do rozpatrzenia reklamacji za szkody powstałe w transporcie.
- Klient zobowiązany jest dopełnić wszelkich formalności, o których mowa w § 5 OWS pod rygorem utraty prawa do dochodzenia od Weindich jakichkolwiek roszczeń związanych z dostawą towaru przez Weindich.
- W przypadku stwierdzenia przez Klienta jakichkolwiek wad w towarze, w tym wad ukrytych, Klient zobowiązany jest zaniechać jakiegokolwiek użytkowania i przetwarzania towaru, zabezpieczyć wadliwy towaru oraz przechowywać go do momentu wymiany lub zwrotu towaru do Weindich. Dalsze użytkowania wadliwego towaru będzie równoznaczne z przyjęciem przez Klienta bez uwag dostawy towaru i zrzeczeniem się jakichkolwiek roszczeń w stosunku do tego towaru.
- Zgłoszenie przez Klienta do Weindich wady ukrytej towaru musi nastąpić niezwłocznie po jej wykryciu, nie później jednak niż w terminie 7 dni od wykrycia danej wady.
- Weindich nie ponosi odpowiedzialności za nieterminową dostawę towaru jeżeli opóźnienie w dostawie towaru nie powstało z wyłącznej winy Weindich.
§6 Gwarancja jakości
- Weindich udziela gwarancji na dostarczone przez Weindich towary, które nie posiadają gwarancji udzielonej przez producenta. Okres gwarancji udzielonej przez Weindich może się różnić dla każdego z towarów.
- W przypadku towarów, na które udzielono gwarancji producenta okres gwarancji wynika wprost z dołączonej do towarów przez producenta karty gwarancyjnej.
- Okres gwarancyjny, o którym mowa w § 6 ust. 1 OWS rozpoczyna bieg od momentu wydania towaru Klientowi chyba, że strony w potwierdzeniu zamówienia postanowiły inaczej.
§7 Rękojmia za wady fizyczne
Weindich w stosunku do Klientów będących przedsiębiorcami na podstawie art. 558 § 1 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1974 r. Kodeks cywilny, Dz. U. 2018.1025 z późn. zm. wyłącza stosowanie rękojmi za wady fizyczne dostarczonych przez Weindich towarów.
§8 Postępowanie reklamacyjne
- W przypadku zaistnienia i zgłoszenia przez Klienta wady towaru Weindich w terminie do 14 dni w przypadku Klienta będącego konsumentem oraz 30 dni w przypadku Klienta będącego przedsiębiorca od daty otrzymania reklamacji podejmie decyzję dotyczącą zasadności złożonej przez Klienta reklamacji.
- Weindich zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu, o którym mowa w § 8 ust. 1 OWS w przypadku, gdy do rozpatrzenia reklamacji konieczna jest opinia osób trzecich, a w szczególności producentów lub dostawców części składowych towaru lub materiałów, z których towar został wykonany oraz w przypadku, gdy do naprawy towaru konieczne są części zamienne wymagające uprzedniego sprowadzenia. W takim przypadku Weindich zobowiązany jest powiadomić klienta o przyczynach wydłużenia ww. terminu.
- Odpowiedzialność Weindich z tytułu wad lub braków ilościowych towarów ograniczona jest wyłącznie do postanowień niniejszego OWS oraz do wysokości nie przekraczającej wartości reklamowanego przez Klienta towaru wraz z ewentualnymi kosztami transportu towaru.
- Klient w przypadku zgłaszania reklamacji towaru zobowiązany jest udostępnić niezwłocznie Weindich celem umożliwić zbadanie wadliwego towaru w miejscu jego dostawy lub wykorzystania, jak również przekazać Weindich wszelkie niezbędne informacje dotyczące sposobu użycia towaru, a w szczególności technologii jego obróbki czy też warunków w jakich towar jest używany przez Klienta.
§9 Warunki płatności
- Faktury VAT wystawiane przez Weindich są każdorazowo płatne w terminach wskazanych na fakturze licząc od dnia ich wystawienia.
- Za dzień płatności strony przyjmują dzień obciążenia rachunku bankowego Klienta.
- W przypadku opóźnień w płatności faktury VAT Weindich jest uprawniony do naliczenia odsetek stawowych za opóźnienia w transakcjach handlowych licząc od dnia następującego po dniu, w którym upłynął termin płatności wskazany na danej fakturze VAT.
- W przypadku opóźnień w płatności faktury VAT Weindich zastrzega sobie prawo do wstrzymania ewentualnych dalszych dostaw towaru i/lub świadczenia usług, w tym również usług związanych z ochroną gwarancyjną towarów, jeżeli takowe mają mieć miejsce, do momentu uregulowania przez Klienta wszelkich należności na rzecz Weindich.
- W przypadki opóźnień w płatności faktur VAT Weindich uprawniony będzie do wysłania do Klienta monitów przypominających o płatności i/lub wezwania do zapłaty. Każdorazowy koszt wysłania monitu i lub wezwania do zapłaty to 15zł netto. Kwota ta zostanie każdorazowo doliczona do dochodzonej przez Weindich od Klienta faktury VAT.
- Weindich zastrzega sobie prawo do żądania, niezależnie od ustalonego wcześniej z Klientem terminu płatności, zapłaty ceny przed wydaniem towaru jeżeli po stronie Klienta będzie istniało uzasadnione przypuszczenia, iż Klient nie wywiąże się z konieczności uiszczenia stosownej płatności.
- Jeżeli Klient w ustalonym przez Weindich terminie nie dokona odbioru towaru Weindich jest uprawniony do obciążenia Klienta kosztami składowania towaru.
- W przypadku, o którym mowa w pkt. 7 Weindich jest uprawniony do naliczania na rzecz Klienta opłaty w wysokości 50zł netto za każdy dzień składowania nieodebranego przez Klienta towaru. Ww. opłata będzie również naliczana w przypadku nieodebrania przez Klienta towaru dostarczonego do serwisu Weindich celem naprawy i/lub ekspertyzy.
- Jeżeli Klient z przyczyn obiektywnie od niego niezależnych nie odbierze towaru w ustalonym przez Weindich terminie, Klient zobowiązany jest w terminie 14 dni od ustania przyczyny uniemożliwiającej wcześniejszy odbiór towaru odebrać towar od Weindich ponosząc wszelkie koszty jego składowania, transportu oraz ponownej dostawy. W przypadku upływu terminu, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym Weindich jest uprawnione do żądania zapłaty całości ceny za towar i usługi, w takim sposób jakby wydanie towaru odbyło się zgodnie ze złożonym przez Klienta zamówieniem.
- Po upływie terminu 30 dni, od dnia w którym towar miał zostać pierwotnie odebrany przez Klienta wyłączne ryzyko i koszt dalszego przechowywania towaru przez Weindich ponosi Klient.
- Klient nie jest uprawniony do złożenia Weindich oświadczenia o potrąceniu jakichkolwiek należności.
- Klient nie jest uprawniony do dokonania cesji jakichkolwiek praw i obowiązków wynikających z zawartej z Weindich umowy i/lub złożonego zamówienia w stosunku do osób trzecich bez uzyskania uprzedniej, pisemnej zgody Weindich.
- W przypadku wystąpienia dostaw częściowych towaru Weindich jest uprawniony do uznania danej dostawy za odrębną transakcje, a co za tym idzie wystawienia na rzecz Klienta odrębnej faktury Vat z tytułu dostawy danej części towaru o ile pisemna umowa zawarta pomiędzy Weindich a Klientem nie stanowi inaczej.
§10 Odpowiedzialność Weindich
- Odpowiedzialność Weindich związana z zawarciem umowy lub dokonaniem sprzedaży towaru nie obejmuje obowiązku naprawienia szkód przez Weindich dotyczących spodziewanych przez Klienta korzyści, a w szczególności utraconego zysku, strat produkcyjnych, utraty renomy i dobrego imienia Klienta itp.
- Weindich nie ponosi odpowiedzialności za przydatność dostarczonego zgodnie z zamówienie Klienta towaru w stosunku do pożądanych przez Klienta celów.
§11 Zastrzeżenie własności Weindich
- Weindich zastrzega sobie, iż prawo własności towaru przechodzi na Klienta w momencie zapłaty całości ceny z tytułu dostawy towaru przez Weindich.
- Weindich zastrzega sobie, iż do czasu zapłaty całości ceny Weindich jest uprawniony do odebrania towarów będących w posiadaniu i/lub pod kontrolą Klienta a także innej osoby trzeciej, której towar został powierzony.
- Klient jest zobowiązany umożliwić Weindich swobodny dostęp do towarów oraz ich odbiór przez Weindich lub wskazaną przez Weindich inną osobę trzecią.
§12 Ochrona danych osobowych
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Weindich Sp. z o.o. z siedzibą w Chorzowie, ul. Adamieckiego 8, 41-503 Chorzów.
- Wszelkie pytania dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych („dane”) należy kierować na adres e-mail: [email protected] na podany powyżej adres poczty tradycyjnej.
- Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie odbywać się na podstawie art. 6 pkt 1 lit. b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L nr 119 str. 1) („RODO”) w celu realizacji i obsługi Umowy zawartej pomiędzy Panią/Panem a Administratorem Danych („umowa”); na podstawie art. 6 pkt 1 lit. f) RODO w prawnie usprawiedliwionym interesie Administratora Danych jakim jest ochrona przed ewentualnymi roszczeniami na drodze cywilnej związanymi z realizacją wskazanej wyżej Umowy; oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z koniecznością wypełnienia obowiązków prawnych przez Administratora Danych, w tym obowiązków podatkowych.
- Administrator będzie przetwarzał następujące kategorie Pani/Pana danych osobowych : imię i nazwisko, nazwa i adres firmy, adres dostaw, NIP, REGON, przy czym nie jest planowane przetwarzanie szczególnych kategorii danych osobowych, o których mowa w art. 9 RODO.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora w celu zawarcia i realizacji umowy.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzana przez okres realizacji umowy a także po jej zakończeniu w celu jej rozliczenia z zastrzeżeniem, że okres przetwarzania danych osobowych może zostać każdorazowo przedłużony o okres przedawnienia roszczeń, jakie mogą mieć związek, z realizacją Umowy lub też z Pani/Pana osobą lub jeżeli przetwarzanie danych osobowych będzie niezbędne dla celowego dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami strony przeciwnej, co stanowi prawnie usprawiedliwiony interes administratora danych.
- Administrator nie stosuje zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
- Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich poprawiania, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
- Ponadto ma Pan/Pani prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych dotyczących Pani/Pana narusza przepisy RODO.
- Podanie przez Panią/Pana danych jest dobrowolne, ale niezbędne do celów realizacji umowy. W przypadku nie podania danych osobowych umowa nie będzie mogła zostać zawarta.
- Informujemy, iż Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom świadczącym usługi transportowe, finansowe, ubezpieczeniowe i serwisowe, Poza wskazanymi podmiotami, Pani/Pana dane mogą być udostępnione wyłącznie podmiotom upoważnionym do tego na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- Odbiorcy danych znajdują się w krajach na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).